Zajęcia dodatkowe

ZAJĘCIA DODATKOWE REALIZOWANE W NASZYM PRZEDSZKOLU:
„PALUSZEK I GŁÓWKA”
W pracy z dziećmi szczególna uwaga kierowana jest na rozwój zdolności poznawczych oraz umiejętności leżących u podstaw procesu uczenia się i mających bezpośredni wpływ na sukces szkolny. Cele tego programu są zintegrowane z ogólnymi celami wychowania przedszkolnego wskazanymi w Podstawie Programowej Wychowania Przedszkolnego.
W trakcie zajęć dzieci będą trenowały:
- Pamięć
- Uwagę
- Wyobraźnię
- Spostrzeganie
- Logiczne myślenie
- kreatywność
„RYTMIKA”
Muzyka odgrywa ważną rolę we wszechstronnym rozwoju dziecka, a wiek przedszkolny to najlepszy czas na rozpoczęcie edukacji muzycznej.
Rytmika jest metodą wychowania muzycznego, która zakłada ogólny rozwój dziecka, a drogą do osiągnięcia celu ma być muzyka.
Zajęcia w tym roku szkolnym dla wszystkich grup odbywać się będą raz w tygodniu w poniedziałek.
Rytmika to zajęcia, podczas których przeprowadzane jest wiele ćwiczeń muzyczno-ruchowych. Mają one na celu nie tylko muzyczny rozwój dziecka.
Tematyka zajęć rytmicznych ściśle wpisuje się w bloki tematyczne realizowane w grupie, a także w kalendarz imprez przedszkolnych. Skutecznie wspiera tym samym cały proces przedszkolnej edukacji. Uwzględnia również potrzeby, zainteresowania i możliwości dzieci.
Zajęcia mają wpływ na zdolności muzyczne dzieci i na ich sprawność fizyczną oraz umysłową. Poprawiają pamięć wzrokową i słuchową, koordynację ruchową dzieci. Przedszkolaki uczą się piosenek, prostych układów tanecznych i wzbogacają swoją wiedzę o otaczającym ich świecie.
Religia
Zgodnie z § 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 kwietnia 1992 r. w sprawie warunków i sposobu organizowania nauki religii w publicznych przedszkolach i szkołach (Dz. U. Nr 36, poz. 155 z późn. zm.) w publicznych przedszkolach organizuje się, w ramach planu zajęć przedszkolnych, naukę religii na życzenie rodziców (opiekunów prawnych).
Nauka religii w przedszkolach odbywa się w wymiarze dwóch zajęć przedszkolnych. Czas trwania zajęć z religii powinien być dostosowany do możliwości rozwojowych dzieci i wynosić z dziećmi w wieku 3-4 lat ok. 15 minut, a z dziećmi w wieku 5-6 lat ok. 30 minut.
W naszym przedszkolu organizowana jest nauka religii zawsze na wniosek i życzenie rodziców.
KOŁA ZAINTERESOWAŃ PROWADZONE W NASZYM PRZEDSZKOLU:
,,Mali matematycy”
Prowadząca Dorota Matysiak
Koło zainteresowań dla dzieci z zakresu edukacji matematycznej w oparciu o program własny Doroty Matysiak ,,Matematyczna główka”. Głównym założeniem programu „Matematyczna główka” jest wychodzenie naprzeciw potrzebom dzieci, rozwijanie, wspomaganie i ukierunkowanie zdolności, zainteresowań matematycznych zgodnie z ich potencjałem i możliwościami. Istotą zajęć będzie rozwijanie, wspomaganie zdolności i zainteresowań matematycznych dzieci oraz podtrzymanie ich spontanicznej aktywności w tym obszarze.
Atrakcyjności prowadzonych zajęć nadają nowoczesne pomoce matematyczne wykorzystywane w koncepcji wczesnego wspomagania matematyki ,,Świat Liczb Willy’ego”.
”Muzyczne igraszki”
Prowadząca Elżbieta Osiak
Zajęcia dodatkowe muzyczno – instrumentalne na podstawie programu własnego Elżbiety Osiak.
Cel: rozbudzanie w dzieciach zainteresowania śpiewaniem oraz graniem na instrumentach perkusyjnych poprzez :
- kształcenie możliwości głosowych;
- uwrażliwienie dzieci na piękno muzyki;
- rozwijanie aktywności muzycznej poprzez tworzenie, odtwarzanie i słuchanie muzyki;
- wyzwolenie u dzieci tendencji do ekspresji i rozwijania inwencji twórczej poprzez formy muzyczno – słowne;
- poszerzenie zainteresowania instrumentami muzycznymi ;
- poznanie roli dyrygenta
- tworzenie orkiestry i dobór instrumentów do muzyki
„Roztańczone nutki”
Prowadząca Magdalena Kozak
Koło zainteresowań z zakresu aktywności taneczno-ruchowej.
Zajęcia prowadzone w ramach koła zainteresowań mają charakter ogólnorozwojowy, kształtują sylwetkę, poczucie rytmu i koordynację najmłodszych przedszkolaków. Celem głównym zajęć jest stymulowanie i wspomaganie wszechstronnego i harmonijnego rozwoju dzieci oraz wyzwalanie ich aktywności ruchowej poprzez tańce i zabawy przy muzyce oparte na naturalnej potrzebie ruchu.
„Mali odkrywcy”
Prowadząca Dorota Matysiak
Zajęcia odbywają się w „Laboratorium Małego Odkrywcy”. Laboratorium wyposażone w lupy, zestawy magnetyczne, pipety, zaciski, menzurki pozwala badać i obserwować rosnące rośliny czy topiący się śnieg. W laboratorium każde dziecko otrzymuje swój fartuch i ochronne okulary.
Zajęcia mają na celu:
- Budzenie i aktywizowanie ciekawości oraz aktywności poznawczej dziecka.
- Poznanie prostych zjawisk przyrodniczo- fizycznych poprzez przeprowadzanie prostych doświadczeń
- Inicjowanie samodzielnych działań dzieci i motywowanie do myślenia.
- Przestrzeganie zasad bezpieczeństwa i współdziałania przy pracy.
„Koło badawcze” to wciągające zajęcia, podczas których pod okiem nauczyciela dzieci samodzielnie wykonują niezwykłe doświadczenia, korzystając z laboratoryjnego sprzętu.